fredag den 27. juli 2012

Retro Campingvogn, part 2

Nu er campingvognen så malet hvid indvendig, men den skal langt fra være farveløs, for som min datter har besluttet, skal farvetemaet være multi-color, dog i komplimenterende farver. Der bliver ikke meget tilbage i den lille bobbel, som ikke enten bliver skiftet eller får en make over med pensel, stof og vinyl og nye ideer fødes og udvikles hele tiden i processen. Dette projekt skulle være en fritids syssel, som løbende skulle ske, men ferien har givet tid og overskud til et ryk, samtidig med at der nu er booket tid til syn, så der er en deadline for de mekaniske dele. Her rækker mine evner dog ikke langt og jeg er heldigvis velsignet med gode venner som hjælper mig med disse ting, hvor jeg alternativt skulle betale mig fra opgaven eller opgive.

Min bedste ven og nabo, har lavet bremser og min gamle skolekammerat har blændet gasrøret af til den nu nedtagne gaslampe. Og nu vi taler mekanik, så er der indkøbt nye baglygter og nummerplade lys, som jeg regner med selv at kunne skifte, hvilket også er det sidste der mangler inden synet kan gennemføres, men jeg indrømmer at jeg finder make over-delen er en hel del sjovere, men det andet er blot vigtigere, både set ud fra synet, sikkerheden og driften. Der er jo ikke meget ved at have en campingvogn, hvis den ikke virker!

Men tilbage til kuløren, for selvfølgelig skal der skrald på farverne og hvilket nok kendetegner mig, men de færreste kender nok til min kreative handy-woman side. Jeg har malet, fuget, boret, skruet, hamret og savet og sikkert til gene for naboerne, men det må jeg råde bod på senere med en lille housewarming, når vidunderet står færdigt.  Den har nu altid været der og jeg finder en vis tilfredsstillelse i at kunne kalde det min egen kreation og design.
Køkkenlåger og skabslåge har nu fået kulør og den brune dystre farve er nu gemt bag mange lag maling.
Skabet har fået nye farverige hylder, med klare gummimåtter så farverne kan skinne igennem.
En mini reol, som var en gave fra min niece har også fået farve på skufferne.
Køkkenets klaplåge er malet turkis og der er opsat paneler bag gas og vand, for at lette rengøring. Taglugen er desuden pillet ned da inderglasset var itu og skal have nyt.
Puder og stof i alverdens farver er indkøbt til hynder og gardiner og som skal fuldende den multi-color make over.
Fortsættelse følger:

2 kommentarer:

  1. Som tilhænger af, at få drømme opfyldt, så er der kun 2 x tommel op herfra.
    Stilen er sikker som altid, og ikke mindst iøjnefaldende.
    Man kan sige meget, men tro mod dig selv er du.
    Bare kør stilen, og resultatet blir fedt!!!
    Lurer dog på om 106´eren også skal ha en makeover i samme stil som skurvognen??? :-D
    Knus Martin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Martin! Ja, det er et lidt større projekt end forventet, men i den grad sjovt.
      106'eren er desværre lagt i koma for tiden, men mon ikke den også får lidt gejl, når den vågner igen....

      Slet