mandag den 24. oktober 2011

Tilstoppet afløb...

Jeg trænger til at få afløb, for mange ting og i dag er den mest presserende at jeg har fået stjålet min nye Samsung Galaxy II, som er min livline til omverdenen, mine nærmeste og familien, der er langt væk. I sådanne situationer, vil min elskede datter med glæde skrive under på at jeg er ganske ulidelig at være i nærheden af, da mit stressniveau topper scalaen og mit ellers så sindige jyske temperament blusser i fuld flamme, og dette er til trods for hendes uendelig forsøg på trøst og at få et smil frem på mine læber. Sådan skal det sgu ikke være, så hun får lige et kys og et knus, for hendes empatiske væremåde og alene det får mine mundvige til at vende op ad og jeg priser mig lykkelig og stolt at være hendes mor.

Men afløb skal jeg have og hvad der ellers ville have været en "undre-blog", bliver nu nok en kende mere brysk og afklapsende, dagens oplevelser og humør taget i betragtning. Men here goes:

På et af mine ynglings debatforums har jeg i dag kunnet læse om en kvinde, der bevidst udgav sig for en anden på et dating-site for at kunne bevise at det alene var hendes størrelse, der afgjorde hendes manglende succes hos en bestemt mand. Han var nemlig kun til slanke piger og gav dermed ikke hende en chance, samt han rent faktisk har en kæreste, slank vel at mærke, og har haft slanke dates der lignede, og jeg citerer: "hun lignede noget der var slået i hovedet med en træsko, men slank det var hun" . Der er så mange ting galt i denne adfærd efter min mening, at jeg knap ved hvor jeg skal begynde.

For det første kunne det jo være at hvis man ikke selv tillægger sin størrelse og vægt mere fokus end nødvendigt, så nåede andre også at kunne betragte det indre og have lyst til at lære vedkommende at kende. Og inden det skydes mig i skoene at jeg ikke aner hvad jeg taler om, så hav i mente at jeg for 5 år siden var 25 kg tungere, og stadig den dag i dag hører til i den kurvede del af scalaen, så jeg ved udemærket godt hvor hårdt det kan være og at den hårdeste dommer er en selv. Og man kan desværre ikke forvente at det skal være tilladt selv at joke med det i selvironiens tegn, men forbudt område for alle andre!

For det andet, synes jeg denne kvindes udtalelser om "de slanke" er lige så nedværdigende og endda værre, og dømt akkurat kun på en ydre betragtning af hendes eget skønhedsideal, hvor kilo på sidebenene er smukkere end ørnenæser og sammenvoksede øjenbryn. Alene det at almindelighed gøres til noget grimt eller mindre smukt, siger meget om egen destruktiv selvopfattelse, hvor manglende selvværd og manglende selvindsigt åbenbart vejer tungere end kiloene på hofterne.

For det tredje er missionen for at ramme de såkaldte playere, vel forfejlet når man selv tyr til samme midler, uanset det bagved liggende motiv eller personlige meninger om vedkommende. Det er enhvers ret at tænke og mene hvad de vil og dermed også sætte de ønskede krav til en kommende partner om det så end er vægt, indtægt, udseende, intelligens eller noget helt andet. Den har både mænd og kvinder og det står enhver frit for at oprette en dating profil med slette hensigter, og det benyttes lige meget af begge køn, åbenbart.

Måske bliver man bare fravalgt og kasseret, når det indre er mindre attraktivt end det ydre og man gør det til en mission i livet at bevise det er alle de andre den er galt med og dermed pålægge andre ansvaret for egen manglende succes i kærlighedens kunst. Og den opførsel jeg kunne læse i dag var ikke alene grim, men også ansvarsfornægtende og mindre intelligent, hvis man gerne vil fremstå som et reelt og åbent menneske, der søger en partner. Kraftige mennesker har ikke ringere vilkår eller mindre chancer end alle andre, vil jeg vove at påstå, men negative mennesker giver til gengæld sig selv dødsstødet, også selvom de taler om sig selv og er man ked af sin vægt, sit udseende, sit job eller sit liv, er der kun en der kan gøre noget ved det... Guess who?


Og hermed vil jeg sige tak for min ret til at kaste op i offentligt forum og igen få gennemgang i mit indre tilstoppede afløb, omend man er enig eller ej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar