tirsdag den 26. juli 2011

Takke-blog

Der er mange mennesker i denne verden, jeg kan takke for mangt og meget og skulle jeg nævne dem alle ville denne blog blive uendelig lang og jeg har jo også andet at tage mig til, selvom dette er en af mine ynglings-beskæftigelser. 

Men denne blog er dedikeret til to dejlige mennesker, der bor ved havets brus og de hvide stens strand, for dem bør jeg vitterlig takke for den lykke og glæde jeg oplever lige nu. Skæbnen har villet, at de for 38 år siden, lagde grundstenen til min dejlige sommer, år 2011. Året var 1973, hvor Israel og Egypten underskrev en våbenhvile, Kim Larsen første gang kunne opleves solo med albummet "Værsgo", som rummede sange som "Hvis din far gi'r dig lov" og hvor den spanske kunstner, Pablo Picasso, døde. Store begivenheder er fundet sted netop dette år, men ingen så store som fødslen af en lille dreng.

De kære mennesker vidste naturligvis ikke, at de på denne dag, skabte noget som ville have indflydelse på så mange menneskers liv og at han 38 år senere, ville have stor indflydelse på mit, med sit store hjerte og omfavnende sjæl.

Et stort menneske var født i en lille krop og jeg kan kun gisne om den stolthed de måtte have følt, da de små fingre for første gang greb hånden, og som i dag griber min og stadig skaber følelsen af varme og stolthed. Hånden er dog nu stor og stærk og den lille dreng er vokset op til at blive en voksen mand, med et fantastisk bagland og sunde rødder, og har nu selv oplevet den fantastiske følelse af at blive far til en dejlig dreng, som også en dag vil ændre en heldig piges liv.

Selvom jeg endnu ikke var tænkt på i dette år, vil jeg dog stadig påstå at skæbnen har vidst og planlagt dette hele tiden, da intet så smukt kan komme af tilfældighedernes spil. Og selvom det ikke er min fødselsdag er det alligevel med følelsen af at det er mig, der får den største gave, at jeg skriver dette.
 Et hjerteligt og stort tillykke med jeres søn på hans fødselsdag og tusind tak fordi I gjorde det muligt for mig at elske ham i dag! Jeg skylder mere end ord kan sige.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar