lørdag den 20. august 2011

Søvnens forbandelse

Klokken er rundet de 2:00 denne sene fredag nat og jeg sidder her bag pc'ens taster som så mange gange før i denne uge, hvor cyber fastholder mig til søvnløshed og i en drømmeverden hvor øjenkontakten ikke først skal vende en satellit imellem stjernerne. Men i aften havde natteroderiet en pris og jeg måtte betale ved kasse 1, uden returret og uden at få andet end dårlig samvittighed og ærgelse med derfra.

For jeg faldt i den dybeste snehvide-søvn, som jeg kun havde beregnet til en lille opfriskende speed-blund, men som desværre blev af længere varighed end ønsket, selvom den sikkert gjorde mig godt. For aftalen med prinsen, som jeg har ventet hele dagen på at se, glippede og jeg må nu nøjes med at betragte hans ord på skrift og mindes lyden af hans stemmes frejdige toner, der siger "hej, min skat", og jeg febrilsk forsøger at genkalde hans duft med næsen begravet i puden.

Jeg ved jeg kommer til at høre stemmen snart igen, og selvom det burde være en trøst, er det lige nu jeg føler mig snydt af søvnens drømme, hvor han dog netop har optrådt som min kronprins, og føler mig franarret virkeligheden. Jeg kan levende forestille mig hvad han har tænkt og med hvilke følelser han har set det lille græsgrønne ikon forblive passivt og telefonens motor-brummende larmende tavshed, mens han trofast har fastholdt sin del af aftalen. 

I Miss You While I Sleep, But I Will find You In My Dreams!

Sorry, min skat. Jeg kan ikke andet end undskylde med at jeg var væk i drømmen om os, som forfølger mig hver eneste gang jeg lukker mine øjne og lægger hovedet på den pude, der har en svag duft af dig tilbage, som jeg håber du snart genopfrisker.
Den opfriskende søvn er den der fylder min energi-depoter op, og selvom det er den, der får tiden til at gå med lidt hastigere skridt, til jeg ser dig igen, stjæler den også hvert sekund jeg kunne have nydt din stemme......Det er søvnens forbandelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar