mandag den 5. marts 2012

The Outlaw!

Kan du holde på en hemmelighed? Både ja og nej, for i forbindelse med min seneste blog, hvor jeg havde citeret eller rettere copy/pastet et par kommentarer, ser jeg mig nu stemplet som utroværdig og lovbryder af uskrevne regler. Dette er til trods for at jeg ikke har fortalt, hvorfra kilden kom eller angivet noget navn eller på anden måde antydet i hvilken sammenhæng de fremkom. Jeg er nu i et døgns tid, blevet omtalt ret mange gange, i kommentarer til andre opslag og åbenbart blevet genstand, for en slags præcedens, for hvad god skik og brug er. Og uden at vide det med sikkerhed, også i de kære indbakker!

For jeg har åbenbart skabt rører i andedammen, hvilket jeg jo egentlig meget godt kan lide, da det i min verden skaber vitalitet og en tiltrængt fordybelse i andet, end sjove billeder med seksuelle undertoner og up-dates på diverse triste nyheder, hvor vi skal græde i kor. Misforstå mig ikke, for der skal være plads til det hele og jeg vælger selv, hvilke indlæg jeg vil bidrage til og dermed kan forvente et svar, men jeg skal nu læse, at jeg HAR forstået budskabet og har taget det til mig, hvilket hverken er skrevet eller henvendt til mig, men om mig og denne blog.

Jeg lader mig inspirere af alt i min verden, både den virtuelle og den virkelige, som sætter mit tankespin i overdrive og som jeg lader komme til udtryk i mine blogs. Når mine kollegaer lader spøjse kommentarer falde til mit øre, spørger jeg ikke om jeg må gengive deres ord og hvis min veninde fortæller mig om hendes dybeste tanker spørger jeg heller ikke om jeg må citere hende, for jeg ser ingen eneret til ord, i en tilfældig konstellation, så længe jeg hverken fortæller hvem eller hvad der tricker dette. Så lad mig, i den forbindelse lige slå én ting helt fast.

Jeg har stadig IKKE forstået budskabet, jeg er stadig IKKE enig og jeg censurer IKKE min blog, en anden gang. Jeg har ALDRIG og vil heller ALDRIG udstille nogen i min blog, da det ligger langt fra mine værdier, og jeg er udemærket klar over at jeg ikke kan forvente samme opførsel fra andre, selvom det er i "debattens" tegn. Jeg har alene ændret den blog (med accept) for at efterleve min "dom". Jeg fortryder intet og til spørgsmålet om jeg ville gøre det om, hvis jeg kunne, kan jeg kun sige nej. Nu da jeg har sagt alt det jeg IKKE vil gøre, vil jeg derimod accepterer budskabet og de regler der udstikkes, som jeg gør i så mange andre sammenhænge, her i livet, men der er en stor forskel imellem disse!

Jeg har også lige fået en fartbøde, som jeg accepterer og betaler, men det betyder ikke at jeg aldrig vil køre for stærkt igen....endda ganske bevidst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar