tirsdag den 17. januar 2012

Boobjobs, Berlingoer og Børnehaver...

Jeg har ofte hørt udtrykket, man kun er så gammel man føler sig, hvilket i sig selv vel er citeret, i et forsøg på at ændre datoen på sin fødselsattest?!
"Jamen jeg føler mig ikke som en 35 årig!" Ja, undskyld mig, men hvor pokker ved du egentlig fra hvordan det skal føles, når udløbsdatoen er nået halvvejs til de halvfjers og du ikke har andet eller bedre sammenlignings grundlag end dig selv? Du ER 35 år! Og nu vil nogen sikkert påstå (som jeg så tit selv har gjort) at de jo ligner én på 29 år.... Tja, dertil kan man jo så sige, at der sikkert også findes 50 årige der ligner en på 35, hvilket jo så gør dig temmelig meget ældre af udseende, eller hva?!

Jeg får tics, når kvinder på 30-40+ omtaler sig selv som en frisk pige....Pige???... Nej, Fru Jensen, du bliver ikke yngre, blot fordi du sammenligner dig med den purunge Lolita, med hvide knæstrømper og med en rød-stribet slikkepind i højre mundvig, med mindre du rent faktisk stadig iklæder dig din skolepige uniform, inden du stempler ind på kontoret. Rynkerne forsvinder ikke, blot fordi din fantasi stadig ikke rækker længere, end til at lade lokkerne flette og Hallo Kitty pryder som screen-saver på din mobiltelefon!

Hov hov, nu skyder hun med skarpt, tænker de kære kvinder, alt imens mændene sidder og klapper i deres små hænder, men kosten her, er slet ikke færdig. For I, kære mænd, er jo ikke en skid bedre, når det kommer til det faktum at være sig aldersbevidst, selvom jeres forbrug af rynkecreme sikkert er en del mindre end vores. For I er jo nogle drengerøve, hvis I selv skal sige det, når passionen for hestekræfter og udstyrsgejl, bringer julelys i jeres øjne og I tilegner jer endda det label med stolthed. Ikke et ondt ord skal falde fra min mund, om at have en hobby, men det barberer sgutte år af fødselsattesten, at kalde sig Thorkild Thyrring wannabe, med terninger i forruden og ordene "Eat my dust" i bagruden af jeres Berlingo!

Når man omtaler sig selv som frisk pige og drengerøv, (der er mærkeligt nok ikke noget der hedder pigerøv?!) i en voksen alder, lyder det i mine ører lidt mere som en selv-dianogstigsering af Peter Pan Syndrom , og ønsket om at finde den hellige gral i et boob-job størrelse op-under-hagen, eller i en udstødning, som får Berlingo'en til at lyde ond.  Og jeg er ganske klar over, at jeg med disse ord lægger op til røvfuld, da jeg selv er flittig bruger af slette-lak-creme og også finder Berlingo'en, verdens nok mindst maskuline bil, men det gør mig ingenlunde til nogen "frisk" pige.  Jeg er lige tilpas lagret, som min datter plejer at sige og hvad er der i øvrigt galt med at være voksen?

Jeg er kvinde! En voksen kvinde på snart 35 år, som faktisk er temmelig vild med min alder og helt vildt stolt af den bagage, jeg har skaffet mig indtil nu. Jeg er stolt af mine strækmærker, som vel egentlig kan betegnes for en slags kvittering, for mit smukkeste mesterværk, nemlig min datter. Jeg er stolt af at have en livserfaring, som generationen yngre end mig, nu synes at søge råd og visdom i. Og jeg er stolt af at jeg ikke føler den store trang til at være ung, med de unge, men rettere være mig selv med mine nærmeste, som spænder over alle aldre, selvom ingen af dem kører i sådan en pispotte, som ovennævnt.

Hvad vil jeg sige med alt dette? Ikke andet end at du jo har en dejlig alder, som præcis passer lige til dig, men hvis det fucking tal betyder så meget og er så svært at acceptere, så tag din spand og sæt dig ned i sandkassen, med de andre børn..... De har nemlig heller ikke lært at regne endnu!

5 kommentarer:

  1. Hold dog op hvor har du ret.... Gad vide om de kære mænd har et ønske om at hænge fast i den der ungdomsadfærd og hvorfor...Hmm undres

    SvarSlet
  2. Du er skarp og præcis og jeg kan følge dig langt henad vejen...

    Jeg undrer mig dog alligevel her bagefter, hvem der egentlig bestemmer, hvilken beklædning og hvilke stilkoder, der er fastlåst til hvilken alder? For låste må de jo være, når de med så stor træfsikkerhed fortæller HELT præcist om en person, hvilken alder de prøver at bilde sig selv ind at have - og dermed hvor meget ude af trit med sig selv, de er... ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tom...det der kan undre mig, er at mænd der finder det indre legebarn frem, med modeltog, motorcykler eller hvad det nu kunne være, betegnes som drengerøve og legesyge mænd. Hvis kvinder mødtes en gang om ugen for at lege med Barbie-dukker, hvad kaldes de så? Barnlige??? Og hvorfor er det lidt frisk og cool, når det er mænd, men barnligt når det er kvinder?

      Slet
  3. Det er ikke så meget stilen eller beklædningen, selvom den tegner billedet bedre, men mere påstanden om at føle sig en anden alder end dåbsattesten siger... Skarp er jeg måske, men jeg er skam ikke meget bedre selv og undres blot.

    SvarSlet
  4. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet