lørdag den 28. januar 2012

Palør for dummies...

Hvordan pokker fortæller man en mand om sine tanker og følelser, uden at det skal lyde som en bebrejdelse, postulater, forventninger, krav eller klynk, men blot vil krænge det inderste af pandeskallen ud? For nok er jeg god til at bruge snakketøjet, men jeg har stadig ikke fundet den magiske formel, der kan trænge igennem muren af testosteron og gøre mig forståelig på mandsk, når jeg vil stoppe mit evindelige tankespin og tale klart.
Jeg har læst mange og lange bøger, i håbet om at kunne bruge deres råd som palør, men jeg synes nu stadig ikke det virker helt godt, når min direkte facon blot fremprovokere vrede, frygt, panik, irritation og afstandstagen.

Jeg har desværre ikke den personlighed, der som en tyfon river alt op med rode, når tingene ikke går helt som jeg håber og jeg er heller ikke typen der i stilhed, lukker mig inde og venter på bedre vejr i morgen, mens jeg lader stå til. Hvis jeg undres, så spørger jeg for at finde svar, hvis jeg frygter, så deler jeg mine tanker og hvis jeg bekymres, så søger jeg fortrøstning og forsikring og hvis jeg lykkes og glædes, så ser jeg ingen grund til at agere det modsatte, for at spille spillet.

Jeg forstår ikke helt, hvor jeg går galt i byen, når jeg taler rent ud af posen, for jeg har altid ladet mig fortælle at mænd ikke forstår, når det pakkes ind og der hintes. At man skal kunne tale sammen og komme kvindens tankespin og fortolkninger til livs, ved at vi skal lære at åbne munden, være ærlige og kalde en skovl for en skovl, i stedet for at vi lader vores hjerneceller drage konklusioner. Men jeg fatter åbenbart hat og briller, for hvornår er det lige jeg skal holde mine tanker for mig selv og hvornår skal jeg tale?

Måske er jeg bare tilpas blond og dum, til at kunne skelne, hvornår mine tanker betyder nok til at de skal formidles ud igennem munden og hvornår de ikke byder på noget af konstruktiv værdi. Måske er jeg blot så naiv og fatsvag at jeg tror at mine følelser, bekymringer og tanker, skulle ydes nogen særlig opmærksomhed, blot fordi de ikke deles og er mine alene. Hvor ville det være let at have en facitliste foran sig, som man med et enkelt opslag kan se hvorledes man bør forholde sig, når man søger svar, men det er jo selvfølgelig det jeg har veninderne til, vil nogen sikkert sige. Men belyser og løser det noget at gå til hestens røv, eller skal jeg konfrontere mulen og gribe dens bidsel?

Nå, men lad mig så lige oversætte mine ovenstående ord fra kvinsk til mands:

Når I kære mænd, kalder os konfliktsky, overfortolkende, vægelsindede og talende i tåger, så prøv om I kan undlade at svinge pisken, når de direkte og ærlige ord falder, så de kan overdøve dens smælden!

3 kommentarer:

  1. Jeg tror altid, man går galt i byen, når der er en bagtanke med det sagte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Bagtanken var i dette tilfælde, ren og hjerteskærende kærlighed!

      Slet
  2. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet