onsdag den 11. januar 2012

Words of wisdom

Som de fleste der har læst mine skriblerier på denne side har opdaget, er jeg stor elsker af ord og hvordan de kan tegne billeder på nethinden, uden så meget som at sætte en blyantstreg. De har magt, hvis de bruges rigtigt, hvilket sikkert også gør at visse mennesker kan argumenterer sig ud af alt og sælge sand i Sahara, men ligeså forskellige vi er som mennesker, ligeså forskelligt opfatter vi ord.

Jeg har altid omgivet mig med mennesker, som kan det der med sproget og som i mine øjne er et tegn på intelligens og eftertænksomhed. Her mener jeg ikke dem der blot er dygtige til at stave, eller har lært fremmedordbogen ved udenadslære, men rettere dem der har mere og andet på hjertet, end hvilke type pomfrittes passer til lørdagskylling og hvor mange tænder sønnike nu har tabt, helt på egen hånd.
Den type mennesker er ikke nødvendigvis uintelligente, men jeg føler ikke at de på nogen måde deler noget med mig, eller gør mig klogere på nogen vis og taber mig ret hurtigt i min kedsomhed. For jeg vil gerne lære og med en umættelig trang til at vide mere, fanges jeg ofte af andres visdom, tanker og livserfaringer på godt og ondt, uden at vi nødvendigvis har ret meget andet til fælles.

Men til tider taler handling, højere end ord og sammensat er de larmende og her befinder jeg mig mærkværdigt nok på herrens mark, hvis det kan analyseres i 1000 retninger og det kan det ofte i mit hoved. For handlingens mand, er jeg nok ikke altid selv og lader i stedet min pandeskal analysere i sløjfer, op og ned, ud og ind og præcis som google translate, ender oversættelsen i noget ubrugeligt og apatisk vrøvl. Her mangler jeg visdom nok, til at handle de ord ud, jeg med største lethed selv er så god til at strikke sammen, og kalde en skovl for en skovl, fatte spaden og vise hvorledes sådan en ged barberes.

Jeg er bedre til at lave en analyse, med et dertil hørende flowchart af det "uddybnings akkregat til udfærdigelse af jordlige luftkasteller" og dernæst fundere over hvorledes dette ville kunne implementeres ud IRL. Sikken en gang pis, crap og vollapyk, når nu det andet er så meget lettere...altså for nogen, bare ikke mig. Alt dette siger jeg til mig selv, mens jeg skriver bloggen her og både opvaskemaskine og tørretumbler melder deres afslutning, med enerverende bip-lyde og listen over DO IT står foran mig, som jeg de sidste dage har gransket nøje og analyseret hvorledes skal angribes. Nok er intensionerne og ordene vise, men hvad er de værd uden jeg handler???

Jeg vil gerne være bedre til at performe og ikke blot "male billeder"; hvor ville jeg gerne kunne, snakke mindre og handle mere og her taler jeg ikke om shopping, for der har jeg vist sat barren i højeste position. Måske en skønne dag, vil jeg mestre det og bare fatte skovlen, grave hullet, sikkert medført af ømme og vabel-befængte hænder, men kun på den måde ser jeg om teorien holder eller om jorden skrider.... Måske en dag tør jeg leve efter mit ynglings citat: Walk the talk!

3 kommentarer:

  1. Det kunne ikke siges bedre. Man lære vel så længe man lever hvis man giver sig selv lov. Man behøver ikke talent for at kunne mange ting man skal bare hoppe ud idet. Det lyder let men jeg ved godt det kan være svært. Men med dit gå på mod kommer det nok en dag.

    SvarSlet
  2. Hvis man blot springer hovedkuls ud i bølgerne, uden at kende dybden, strømmen og temperaturen, risikerer man at drukne. Hvis man derimod træder ud i oceanet fra den trygge bred, med små langsomme skridt, kan man forcerer bølgerne en efter en og altid vende om, hvis de bliver for høje.
    Ergo, så skal man nok tage én ting af gangen og pludselig har man lært at svømme ;-)

    SvarSlet
  3. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet