tirsdag den 10. januar 2012

Der brænder en ild...

Hovedet værker, tankerne tumler efter endnu en nat, med alt for lidt søvn og hvor selv ens kollegaer påpeger at man ligner noget, der burde være endt i wc'et efter en aften, hvor man har kigget for dybt i rødvinsflasken. Med den dampende kaffe, sidder jeg nu og gør status over dagen, som jeg ofte gør, for at falde ned til et leje, som jeg selv kan holde ud og som ikke mindst min datter kan være tjent med og jeg transformere mig fra den fortravlede arbejdsbi til en overskudsagtig mor, selvom rollerne nogen gange udviskes. Igen i nat lå jeg og vendte og drejede mig, til trods for den overmandende følelse af træthed, med uro i kroppen og med noget på hjertet, som jeg forsøgte at formulere til noget konstruktivt.

Efter to timers mental gennemgang af indgangsvinkler, faldgruber og overspringshandlinger, var "talen" klar og forvisset om min forberedelse var tilstrækkelig, lod jeg øjnene glide i. De efterfølgende 4 timer husker jeg ikke meget af, men jeg fik dog hvilet både tanker og øjne nok, til at kunne vågne med gåpåmod til en ny og spændende dag, ventende forude. Bilturen på arbejde blev, efter Lean-konceptet om tidsbesparelse, brugt til at finpudse detaljer og liste op hvad jeg i øvrigt skule nå i dag..... For fanden, hvor havde jeg bare styr på det pis, hvis jeg selv skulle sige det. Yeah right...

Nu er det så jeg ikke lige helt klar over hvad der gik i fisk, for mig, men intet blev, som jeg havde forestillet mig og planlagt, til trods for at tankerne også var blevet vendt med min nærmeste sparringspartner. Og mine tanker om den dalende trivsel på arbejdspladsen, grundet brok, væltede ud i en underlig konstellation af selv samme og var hverken konstruktiv eller på anden måde fordrende, alt imens tilhørende sikkert følte sig stillet skoleret for frk Skrap, med nedfaldne briller på næseryggen og knold i nakken.

"For fanden, Tina...du ved bedre og var så forberedt på at fatte dig i konstruktiv korthed, uden din pointe gik tabt!" Ja, jeg ved ikke lige hvorfor de ord, jeg ellers mestre at sætte sammen i mine blogs, kom ud i neandertaler-sprog med grynt og fnys, til trods for at jeg stod med nedfældede notater i min hånd. Måske var det det tudehornet, der pludseligt rømmede kontoret, midt i mit koncentrerede tankespin, og hvor jeg efterfølgende måtte stå ude i kulden, med langt lys på, for at evaluere den igangværende brandøvelse, med en trafikvest som eneste værn imod vinden.
"Havde der været brand, havde jeg i det mindste et bål og varme mig ved", var min første tanke?!

Eller også var det blot en forvirring over hvor jeg er på vej hen, der prægede mig, for selvom jeg har bestridt denne stilling i 3 år, ser jeg en drejning imod nye udfordringer, hvis jeg blot griber boldene der bliver kastet. Faktisk har mit job aldrig været mere spændende og jeg kan ærligt sige at jeg med glæde drager afsted hver morgen. Måske var dagen en reminder om at min egen Ja-hat ikke sidder særligt godt fast i blæsevejr, at en brændende ild, tilsat benzin, kan blusse op i en ord- eksplosion og at kold (kynisk) kulsyre gør en dårlig brandslukker, mod mennesker i flammer....


6 kommentarer:

  1. Du er vist stresset... hvis jeg var din kollega eller mand ville jeg holde lidt øje med dig .-)

    SvarSlet
  2. Ævl og bavl... Jeg har super gode kollegaer, som ser mig for den jeg er....nemlig et fejlbarligt menneske ;-)

    SvarSlet
  3. den er ramt spot on hilsen bum bum

    SvarSlet
  4. Hej Bum Bum! Og velkommen til bloggen.

    SvarSlet
  5. Hej, jeg hedder "Tina Petersen" Jeg er fra Odense, Danmark. Jeg var gift i 9 år med Oliver, og vi havde begge to (2) sønner sammen. Oliver var min elsker i gymnasiet, min drømmemand og jeg elskede ham mere end ord kan udtrykke. Pludselig begyndte min mand at sove ude og give forskellige undskyldninger for, hvorfor han ikke kan komme hjem. De børn, der plejede at altid have været omkring deres far, ser nu byg. Han begyndte at have affærer med andre kvinder uden for ikke at overveje, hvordan børnene eller jeg vil have det.

    Hele min verden blev knust, og det ser ud til, at jeg mistede den eneste person, jeg nogensinde virkelig har elsket. Det blev værre på et tidspunkt, at han anmodede om skilsmisse ... Jeg prøvede mit bedste for at få ham til at skifte mening og blive hos mig og børnene, men al indsats var nytteløs. Jeg bønfaldt og prøvede alt, men stadig, intet virkede.

    Gennembruddet kom, da nogen introducerede mig for denne vidunderlige, store stavebeslag, der til sidst hjalp mig med ... Jeg har aldrig været fan af ting som dette, men besluttede bare at prøve modvilligt, fordi jeg var desperat og havde intet valg ... Han bad specielle bønner og brugte rødder og urter ... Inden for 2 dage ringede Oliver til mig og var ked af alt det følelsesmæssige traume, han havde forårsaget mig, han flyttede tilbage til huset, og vi fortsætter med at leve lykkeligt som en stor familie igen. hvad et vidunderligt mirakel doktor Zuzu gjorde for mig og min familie. Han hjalp mig også med at løse mit gigtproblem, som jeg har beskæftiget mig med i årevis

    Jeg har introduceret ham for en masse par med problemer over hele verden, og de har haft gode nyheder ... Jeg er overbevist om, at nogen derude har brug for hans hjælp. For hastende hjælp af enhver art, skal du kontakte doktor Zuzu nu via hans e-mail: doctorzuzutemple@gmail.com eller WhatsApp ham på +2347013499818 og også kontakte doktor Zuzu på Viber via +2347013499818

    SvarSlet